Olyan rossz hogy már jó (filmek)

A The Disaster Artist kedvéért, és mert előbb-utóbb úgyis meg akartam csinálni, lássuk mit gyűjtöttem össze kb. évek szorgos munkájával XD De tényleg.


Közben arra a meggyőződésre jutottam, van valami közös ezekben a filmekben. Mert rosszak, az kétségtelen. Hogy híresek, az is tagadhatatlan. Legtöbbször kinevetjük őket - mégis nézzük.
Úgy vélem ezeknek a filmeknek a titka legtöbbször a Szent Meggyőződés, Maga A Látomás. Hogy itt most valami olyat alkotunk - kis pénzből - amilyet mások - sok pénzből és tapasztalattal, így most jól megmutatjuk nekik.
Esetleg az "én most bármit megtehetek" attitűd ütött be.

Mert a Sharknadonál tuti az ütött be. A pocsék, kábelre gyártott szörnyfilmdömping közepette szerintem még az ottdolgozók is azt mondták, aki ezt kiötlötte az beszívott. Erre ők is beszívtak, és ilyen jeleneteket hoztak össze:


A színészi játék kritikán aluli, az effektek elfogadhatatlanok, a helyzetek elhihetetlenek. De mindezt folyamatosan képes produkálni, és ahogy egy horroríró mondta: nem az számít a néző fél-e a szörnytől, hanem hogy a karakterek félnek-e tőle. Akkor majd a néző szorítani fog értük, mindegy mennyire abszurd a helyzet.

És ezekben a filmekben a helyzet már induláskor abszurd. Például a Troll 2-ben.
Ami nem folytatása a Troll c. filmhez, annyira nem hogy NEM SZEREPELNEK BENNE TROLLOK.
Amiben az erdő közepén élő vegetariánus nem-trollok növénnyé változtatnak embereket hogy legyen mit enniük. Éééértem? Chewbacca az Endoron él ewokok között. Ha ennek nincs értelme, ítéljenek bűnöst.


A legtöbbször ténylegesen a hozzáértés teljes hiánya vezet egy jóérzésű ember számára tökéletesen nézhetetlen, de abszurditása miatt tekintetünket elfordítani róla lehetetlen alkotáshoz. Itt most a Shop Stop 2 ominózus nagyjelenetére utalok, de az simán csak élvezhető. Ami maga a kínlódás, az viszont a Manos, the hands of Fate.
Lehet valami a gügye címadásban itt is, mert a "manos" az spanyolul "kezek", a "the hands of Fate" pedig "a sors kezei", tehát teljesen lefordítva: "Kezek, a Sors Kezei" a cím. Ami úgy keletkezett, hogy egy munkásember beszólt a filmes haverjának hogy "ugyan már, bárki tud horrorfilmet csinálni". Aztán úgy jött össze, hogy mivel a szereplők részesedésért dolgoztak, ellenben a nézők útálák az egészet, mindössze ketten kaptak valamiféle fizettséget a részvételért - ebből az egyik a filmben szereplő dobberman, akinek/aminek a fizettsége egy zacskó kutyatáp volt, heh.


A legabszurdabb egyébként, hogy az alaptörténet értékelhető (család eltéved a sivatagba, kényszerűségből megszállnak egy gyanús házban, amiről kiderül hogy vmi őrült szektavezér-vámpír-démon székhelye, és végül jól legyőzik), és ha lett volna egy vágójuk, meg pénzük filmre hogy újravegyék a jeleneteket (hol volt akkor még digitális kamera) akár szolid kis film is lehetett volna belőle. Ja,olcsó kis tévére írt tucathorror (nem a belezős fajta!), de film.
Meg is mutatnám mire gondolok, de a szar imgur összebaszta a félnapos munkámat, úgy meg minek.

De legalább nem arról van szó mint a Kilences Terv A Világűrből-nél, ahol egyszerűen azt mondta a rendező: "Jó lesz az úgy". Kábé mindenre. A legrosszabb hogy ráadásul hitt is benne hogy yo lesz az úgy.


És akkor jön az, hogy a rendező még lusta is, és maga is látja hogy szar, de rásüti hogy "de hát ez paródia, vagy mi, szóval nem lehet gond", és még meg is sértődik ha azt mondják hogy de, és kiröhögik érte. Mert ez történt a The Amazing Bulk esetében.


Azért még imádom. De el kell mondani, a The Room (amiből a Disaster Artistot adaptálták) legalább nem volt egy rakás lusta banda. Tökkelütött hozzá nem értő az igen, lusta nem.


No és a fickó rájött a végén mi a helyzet (már a bemutatónál úgy értem), lereagálta, és szerintem máig abból él. A Birdemic ellenben... Nem is tudom.
Először is bár a legtöbb értékelés iszonyat béna horror-akciónak állítja be, pl. Dancsó:


nem az, hanem kibaszott béna öko-film, ami az LMP-propagandát próbálja letuszkolni a torkunkon, és halálosan unalmas.


Ez a SZEMÉT, aminek egyébként egy folytatása is lett, és még a meghatározó-de-minek pocsék hangszerkesztést is megtartották. A Hitchkok-madarak koppintást hozzá megfejelték zombikkal is, amik jönnek a'la Az Élőholtak Visszatérnek módjára. Rettenetes hogy ebből, így cash-int lehetett csinálni.


Előfordul egyébként hogy a stúdió beleszólása egy középszerű filmet sikeresen belök azefféle kultstátuszba. De komolyan, a They Saved Hitler's Brain pont ilyen:


Külön kategóriát érdemelnének még a vallásos filmek. Onnan gyakorlatilag soha nem jön semmi jó, viszont annyira komolyan veszik magukat hogy még rendesen elrontani sem tudják. Így 99.999% egyszerűen csak rossz. Az meg kit érdekel. Szar filmet könnyű csinálni, olyan 3/10-et. Ahhoz kell tehetség hogy 1/10-et csinálj, és a közönsége 10/10-re értékelje!
Viszont a puszta mennyiség miatt akad ilyen csemege itt is, aminek az alapvetése hogy bezárkóznak egy ... máskor kísértetház lenne, de itt egyszerűen egy szokásos-nincs-itt-semmi-látnivaló gyerekek bezárkóznak egy estére a helyi pappal. De itt a csavar: most nem a pap erőszakolja meg a fiúkat, hanem démonok szabadulnak el, mert van náluk egy szexújság!!!



A legjobbat mégis a végére tartogattam. Erről a filmről az a hír járja, a stábnak 5,000,000, azaz ötmillió dollár állt rendelkezésére. Koncepciótól függően ez lehet sok vagy kevés, de EZEK A MARHÁK 40,000$-t költöttek rá.
Namost a legtöbben azt gondolják, a többit lenyúlták ahogy a közpénz elveszíti közpénz jellegét mihelyst a fideszkdnpnél landol, de szerintem félreértik mit akartak mondani. Konrétan azt hogy a maximum elkölthető pénz ötmillió USD volt, de ők spóroltak egy csomó pénzt, beosztották, tessék őket megdícsérni hogy csak 40K-t költöttek! Igen, az MRI-t is kartonból hajtogatták! Ááááá!!



Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad