A magyar filmgyártás filmjei 127 - Pár lépés a határ (1959) / Szegény gazdagok (1959) / Szerelmes csütörtök (1959)

Én nem értem az összefoglalót ennél a filmnél. A népköztársaság a komcsi rezsim volt, '49-től '89-ig. Bár jobban megnézve volt egy másik népköztársaság - amiről korszak szerint viszont szó lehet - közvetlen az 1VH után. De az miért zavarna bárkit?
És igen, arról vanszó, CSAKHOGY ez az arc:

nem lehetett ott! Ha '19-ben volt mondjuk 20 éves, a film, meg '60-ban játszódik, na jó, legyen'49-ben, akkor is 50 évesnek kéne lennie LEGALÁBB.
Plusz történelemhamisítás is történik, mert szó nem volt népellenes bűntettekről említett kormánynál. Egyértelműen a 2VH-t akarják ráhúzni valamire amihez nem tartozik Moszkva Pártutasításainak megfelelően. Megjegyzendő hogy szvsz az író saját fanatizmusának hülyesége a forgatókönyv, NEM az oroszoké.

A film sebessége is problémásnak tűnik., de a történet is, ami leginkább a koncepciós pereket és egymás hibáztatását rakja elénk - nem tudni hogy ment át a cenzúrán.

1/10.

------------------

No lássuk ez a verzió a címből mit tud összehozni. Hát itt van kezdetnek a Magyar Zorró:


A színek, a kosztümök, az új színészarcok jók, de a végső kardpárbaj röhelyesebb mint a Swii-ben Kajla Ren és "Sugár" Rey fénykardozása.
Ha nem láttam volna a korszak korábbifimeit azt gondolnám persze azért került legyártásra mert a gazdagok tönkreteszik benne önmagukat... Lehet mégis azt gondolom, csak éppen vegyítve nosztalgikus sóvárgással az Aranykorért. A "gazdagok" nem az "elnyomó tőkés osztály"


hanem a "régi agyar dicsőség" korszaka, és így bár nagyjátékfilmként van eladva, valójában mávészieskedő faszság, amit a stábmagának rendezett.

Azért egy 3/10-et mindenképp megér.

------------------------

Szabad péntek, szabad szombat... Rekord 3 és fél perces stáblistával a film elején.

Mikor találják fel az echte melltartót?

Lapos szar ez mint egy Szomszédok-epizód, aminek ANNO megvolt a közönsége, de mikor mostanság belenéztem, én bizony elborzadtam és nem értettem hogy ezt? én?
Ráadásul teli van ez is tűzdelve - no nem "mocskosimperialistaburzsoáz" reklámokkal, hanem kommunista kampányszlogenekkel, mint:
"Nem szégyelli magát, erre használni a népkocsiját!"
meg
"Bízd csak rám! Német tudás, francia műveltség!"
vagy
"Bár már mielőbb ipari ország lennénk!"

1/10

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad