A magyar filmgyártás filmjei 57 - Rozmaring (1938) / Az örök titok (1938) / Süt a Nap (1938) / Szegény gazdagok (1938)
Az ilyen rövid címeket óvatosan kéne alkalmazni.
Indításként "Böske kisasszony" az írógép fölött cigarettázik. Tudod te milyen nehéz takarítani egy írógépet? Na ja, illető a vezérigazgató lánya. Mi a faszért nem lehet normális emberekről filmetcsinálni? Miért kell mindig egy gróf, vagy vezérigazgató? Ennyire lenézik a magyar filmgyártásban az átlagembert? Csakakkor történhet érdekes ha gazdagok vannak a környéken?
Kabos megint fölöslegesen, húzónévként van jelen. Idegesítő a hadaró dadogása.
Ha őt kiírnák egész érdekes lenne legalább az eleje, de az ő jeleneteiolyan "problémákról" szólnak mint "elmarad-e a dominóparti". Ne is haragudj dde ez engem nem köt le. Hogy aztán meg nekilátnak kiházasítania 20. perc után az addig egész érdekes lány-karaktert megöli a filmet.
1/10.
---------------------
Ami titok maradjon is az. Múzeumban még elmegy a kópia minősége, de sehol máshol.
1/10
----------------------
Valami színpadi darab megfilmesítéséről van szó. A kópia vagy nagyon sérült, vagy eleve szar volt, hát ilyen minőség mellett nagyon jónak kellene lenni hogy ne tüntessem el 1/10 alá. Az sem ártana ha nem a szokásos "házasítsuk meg lányunkat" dolog lenne az alap- és egyetlen probléma.
-----------------------
Na hát pont leszarom a gazdagok problémáit. '90-ig ráadásul ezzel együtt 4-szer is felfogják dolgozni, ott dögöljön meg a szomszéd tehene is.
De ha már ennyire sokat foglalkoztak vele, gondoltam megismerkedem a tatalmával. Mint kiderült itt nincs mai értelemben vett történetvezetés, csak valami homályos brazil szappanopera zajlik. Végkimenetelnek úgy tűnik, minden gazdag a sokmulatozás és pénzköltés ellenére valamiképpen mégis tragédiával súlytatik: a betyár öngyilkos lesz, a szépfiúnak szétrúgja az arcát a ló, acsaj sose találja meg elveszett testvérét, a töbiek meg belerokkannak az örökséggel kapcsolatos pereskedésbe.
De a dolog tragédiára fut ki, nem valami kárörömre, így pont leszarom.
Csakis kötelező olvasása helyett.
Indításként "Böske kisasszony" az írógép fölött cigarettázik. Tudod te milyen nehéz takarítani egy írógépet? Na ja, illető a vezérigazgató lánya. Mi a faszért nem lehet normális emberekről filmetcsinálni? Miért kell mindig egy gróf, vagy vezérigazgató? Ennyire lenézik a magyar filmgyártásban az átlagembert? Csakakkor történhet érdekes ha gazdagok vannak a környéken?
Kabos megint fölöslegesen, húzónévként van jelen. Idegesítő a hadaró dadogása.
Ha őt kiírnák egész érdekes lenne legalább az eleje, de az ő jeleneteiolyan "problémákról" szólnak mint "elmarad-e a dominóparti". Ne is haragudj dde ez engem nem köt le. Hogy aztán meg nekilátnak kiházasítania 20. perc után az addig egész érdekes lány-karaktert megöli a filmet.
1/10.
---------------------
Ami titok maradjon is az. Múzeumban még elmegy a kópia minősége, de sehol máshol.
1/10
----------------------
Valami színpadi darab megfilmesítéséről van szó. A kópia vagy nagyon sérült, vagy eleve szar volt, hát ilyen minőség mellett nagyon jónak kellene lenni hogy ne tüntessem el 1/10 alá. Az sem ártana ha nem a szokásos "házasítsuk meg lányunkat" dolog lenne az alap- és egyetlen probléma.
-----------------------
Na hát pont leszarom a gazdagok problémáit. '90-ig ráadásul ezzel együtt 4-szer is felfogják dolgozni, ott dögöljön meg a szomszéd tehene is.
De ha már ennyire sokat foglalkoztak vele, gondoltam megismerkedem a tatalmával. Mint kiderült itt nincs mai értelemben vett történetvezetés, csak valami homályos brazil szappanopera zajlik. Végkimenetelnek úgy tűnik, minden gazdag a sokmulatozás és pénzköltés ellenére valamiképpen mégis tragédiával súlytatik: a betyár öngyilkos lesz, a szépfiúnak szétrúgja az arcát a ló, acsaj sose találja meg elveszett testvérét, a töbiek meg belerokkannak az örökséggel kapcsolatos pereskedésbe.
De a dolog tragédiára fut ki, nem valami kárörömre, így pont leszarom.
Csakis kötelező olvasása helyett.
Comments
Post a Comment