Zombie Island walkthrough

Ha esetleg valakit érdekel, íme egy fejlesztési fa.

Kezdjük a dekorációkkal: semmi hasznuk, és egyedül szintkövetelményeik vannak. Megvételkor (le kell rakni a szigetre, de aztán azonnal kidobhatók, ami annyit tesz, visszavonhatatlanul eltűnik - persze bármikor vehetünk helyette újat) exp-t termelnek. Nem mintha olyan nagy szükségünk lenne rá, mert szerintem az exp jön mint atom, főleg ha a fizetőképességünket nézzük a cuccokért (most feleszem nem ölünk a dologba valós pénzt, mert ha igen, úgyis azt és olyan sorrendben csinálsz ahogy akarsz).

A zombikkal is ugyanez a helyzet, de arra érdemes figyelni, hogy van ami megvehető Z-ért és coin-ért is. Itt is megjelenik a "coin-ért akkor ha van legalább 15 ismerősöd" kitétel, de tekintve hogy legalább 20 ismerősnél áshatsz gyűjteménydarabokért naponta, minimum 20 ismerős ajánlott (de inkább több).

Nézzük a ruhákat: kétféle szekció van benne, ruhaneműk és fejdíszek. Kizárólag dekorációs célokat szolgálnak, kivéve az űrruha és a sárkányfej, amik küldetésekhez kellenek, így előbb-utóbb költsünk rájuk. Nem muszály persze elsietni, próbáljuk kivárni hogy legyen egy "vásárolj féláron" akció.
Megjegyzendő, hogy egyik ruha sem adható át másik játékosnak.

Az "expansion" részről: a "magic wand" jelenleg nem igazán működik, így hanyagoljuk. Különben is főzhetjük fazékban, minek költenénk rá. A bang! ízlés kérdése, de jó tundi hogy a Haloween set ha létezik jelenleg, nagyon ritka. A szuperásókkal én nem törődnék, legnagyobb hazsnuk akkor van ha találunk egy kincseshelyet, ám azokhoz általában elég 3 ásó amit 5K vcoinért bármikor vehetünk (ami lényegtelenül alacsony ár, 20-25K coin általában összejön mire kimerítjük a napi 100 ásónkat). De ha akarunk ilyet, szintén előállítható valamelyik épületben.
A "Behind the Fence" és a Mountain Top" teürletet ad, gyakorlatilag újabb miniszigeteket catol a fő szigetünkhöz, így előbb-utóbb megéri öszespórolni az árukat.

Spórolás: kb. naponta a játékba való belépéskor ruletten nyerünk valamennyi erőforrást, és ha emailjeinket naponta megnyitjuk, kapunk egy emailt a játéktól, amit nehogy spamnek nézzen valaki! Ha azon keresztül lépünk be, extra ajándékot kapunk! (Én még nem mertem kipróbálni mi van ha elsőre az emailen keresztül lépek be, nehogy elvesszen valamelyik jutalom.)

Spórolás 2: az egyéb szigeteken előfordulnak épületkezdemények, és erőforrások limitált kiadásban, mint pl. fa vagy kő. Én nem herdálnám el ezeket. Ja, és ha egy mód van rá ne töröljük a mindenféle dekorációkat amiket szerteszét találunk. Oké, NEKÜNK em hoznak hasznot és csak a helyet foglalják, de kollekciókat általában ezek alál lehet csak kiásni! (lásd ezt a linket a játék elemeinek listájával: http://zombieisland.org/eng/c_7 )

"Fertilizers", avagy trágyák, működés szerint pedig érésgyorsítók: szerintem a boltban felejtős, inkább állítsunk elő ilyet igény szerint az úszómedencében (rosszabb lehetőség) vagy a zombie-boxban (= tv). Ez utóbbiban azonnali érést okozó cuccot csinálhatunk és csak coin-ba kerül!

A bolt "new" azaz "újdonság" szekciójának minden eleme megtalálható a megfelelő boltrészben is, így erről több szót itt nem ejtenék.

A "Do it yourself" (= "csináld magad") szekció mindenféle "egyéb" épülteket tartalmaz, némelyik hasznosabb, némelyik kevésbé, és szinte mind küldetések teljesítése után elérhető csak.

No, és akkor most a lényegi részről, az épületekről:
Kezdetben probléma nélkül két épület közül választhatunk, a crypt és a pyramid közül. Érdemes a crypttel kezdeni. Itt észre fogjuk venni, hogy a "napi ajándék" - ami az ajándékdoboz ikonnal küldhető, minden "szomszédnak" naponta 1 egység semmiből létrejövő árú - némelyike gyártható sajt magunk számára önfenntartó módon (board, cement, world, love), így ezeket nem érdemes rendelni! Időt talán spórolhatunk vele, de az korántsem biztos.

Eztán elérhetővé válnak a következők: lighthouse, mill, swings, tent, snowman, swimming pool, zombie box, greenpeace flag, christmass tree. Persze nem egynek van pár egyéb feltétele (küldetés teljesítése vagy karakterszint), de hát annyi baj legyen, az már csak idő kérdése, nemigaz? Nem pedig játszhatósági probléma.

Namost mielőtt továbbmennénk említsünk meg két másik építményt.
Az egyik a híd. Ez 3 óránként egy random rőforrást dob nekünk némi coin és exp kíséretében. Nem túl megbízható, és a legrosszabb hogy látogatóink lenyúlhatják a tartalmukat, de még így is érdemes mielőbb összehozni. Másfelől érdemes időnként meglátogatni "szomszédainkat" akiknek van ilyenje, hátha találunk valami hasznosat ;)
Az ilyen eltulajdonítások ellen persze lehet védekezni egy őr állításával, de az sok-sok Z-be kerül.
Az őrök másik feladata a fák és kövek teljes kibányászása után felbukkanó ládák őrzése, de szerintem akitől ilyet el lehet csaklizni az nagyon hülye. Ha eltávolodsz a géptől, egyszerűen figyelj oda hogy ilyen ne történhessen! (A legtöbb zombimunkás 3 kinyert erőforrásegység után leáll.)

A másik elítésre méltó dolog a Love Island elérése. Ez alapvetően egyedül is sikerülhet - na ja, 50. szinten. Ellenben ha összeszedünk pár magasabb szintű szomszédot, általában valamelyik megszán, és segít elérni ezt a szigetet. Ezalatt az idő alatt a "Behind the Fence" terjeszkedést is össze lehet hozni, a kettő együtt pedig már egész megfelelő játéktér.

Jut eszembe, játékidő: időnként előrodul kb. 10 másodpercig tartó lag, és pár óra egyfolytában való játék után hajlamos megtelni a cache, amikor frissíteni kell az oldalt. Ha pedig szigetek közt utazunk és közben valami más felugró ablak is meg akar jelenni, az kapcsolati hibát produkál, de a játék nagyon gyorsan visszatölti ilyenkor önmagát.

Ezek után felmerül egy olyan probléma, hogy nem tudod felépíteni A épületet ha nincs B épületed, de B-t nem tudod felhúzni ha nincs A épületed. Ez kiküszöbölhető azzal a megoldással, ha keresünk egy magas szintű megbízható partnert, aki hajlandó nekünk az alacsonyabb rendű nyersanyagainkból magasabb szintű nyersanyagokat gyártani.

Jelen pillanatban azt sikerült kiókumlálni, hogy a Christmass tree és a Tower egymást kiegészítő épületek ha a termelést nézem. A buissness center meg sokkal-sokkal kevesebb figyelmet igénylővé teheti a coin-csinálást, így azt is érdemes lehet alkalomadtán előrevenni.

Nos tehát: a Buisness Center megépítése két okból is rendkívül vonzó lehetőség. Egyfelől felszabadulnak a kuktáink, ami rögtön két agy. Másfelől mi magunk se kell 5percenként foglalkozni a játékkal (annyi idő alatt készül el egy Red Paint).

Az erőforrások kapcsán egy új felfedezést tettem: az elég értelmetlennek látszó Buiscuit a karácsonyfáknál (háromféle "fir tree") az alábbi alapanyagokra váltható (random): hógolyó, cement, board. Mivel ez utóbbi kettőből sok kell, előállításuk sajátkezűleg pedig 5000 c/mennyiség, nagy terhet vesz le a dolog a vállunkról (a Tower " Buisness Center építésekor 1,000,000 c-t spórolhatunk így, tehát a teljes megvételi költségét mégegyszer a két épületnek!).
Egy fontos egyéb infó: ha a "gift" menüre klikkelünk, ott a bal felső sarokban kiírja mennyi küldeményt tudunk még azon a játéknapon fogadni. Érdemes kihasználni ezt a keretet is ha módunkban áll, többek között úgy, hogy valakit akinek számunkra még elérhetetlen épülete van megkérünk hgy fogadja nyersanyagunkat és gyártson belőle olyasmit amit mi még nem tudunk - így megkerülhetjük a valós pénz fizetését.

Ha a Tower áll, a Chineese Wall is elérhetővé válik. Sajna itt megint meg fogunk akadni, annak ellenére hogy ezen kívül nyitva áll az út a Zombie Box és a megfelelő szinten a Greenpeace Flag megépítéséhez. Ez utóbbi szintén nyersanyagelőállító üzemként fog működni, míg a Zombie Box csak igen későn lesz értelmes, mégpediglen mikor már tudunk Zoliant aratni.

Kb. ekkorra már biztosan összejönnek a Mayan Island megnyitásához szükséges anyagok. a sziget kb. annyival kisebb mint amennyivel a Love Island a Home Islandhez képest. A Mayan Pyramid mozdíthatatlan rajta. Kezdetben szinte semmi helyünk nincs, épp annyi hogy egy munkást lerakjunk. Legyen ő kőfejtő, aki hamarosan cisnál nekünk helyet egy páros munkás lerakásához, akivel mielőbb álljunk neki felhúzni az emberré válásunkhoz szükséges befejezetlen piramist. Nem árt az sem, ha közben a kuktáink is főzőcskéznek a cél érdekében.


Pár épületről úgy tudom nem kell a boltban megvenni, az alapformája készen fog várni bizonyos szigeteken. Ilyana Babylon (Omega Island), a Stone Henge (Scary Island), Mayan Pyramid (Mayan Island), Campfire (Polar Island ha minden igaz).


Nos, eddig eljutva egy tipp: vannak küldetések ("Tasks") amiknek egyes pontokon ugyanaz a követelménye mint másoknak. Ezt érdemes kihasználni, ne kelljen már annyit szenvedni. Főleg a Collections gyűjtésénél lehet idegbajt kapni :)


Nos, ha odafigyeltünk, és sorgosak voltunk, kb. eddigre össze lehet kaparni a nyersanyagot a Chineese Wallra és a Cupidra, tehát lehet építkezni. Ha sikerül bekerülni egy trade-communitybe (angol nyelv kötelező), akkor szinte garantált a dolog.
A Cupid már csak azért is fontos, mert megnyitja a (talán) utolsó kollekció-gyűjtő küldetést. És ha van frusztráló feladat, akkor az ezeknek az összerakása. Mintha nem lenne elég, hogy majd' 30 Mayan Settet össze kell szedni önmagába'!

Egy dolog ami nem egyértlemű elsőre: a jobboldali letolható menün a piros X nem minden tevékenységet állít le ahogy rá van írva, hanem a főkaraktered utastíásait törli. Nem mellesleg itt alálható a "játékostárs eltávolítása" opció is.


Ezen a ponton sok függ a küldetésekből, kollekciókból és mindenfle más helyekről összehozott cuccainktól, így inkább az előállítható nyersanyagok oldaláról közelíteném meg a következő lépést.

Szigetünk, azaz területünk jelen állapotban még biztos elég van (főleg ha kivágtuka fákat, elhordtuk a köveket), így nem fontos azonnal megnyitni újabb területet. Azt is jó tudni, hogy egyes szigetek meglátogatásához erőforrással kell fizetnünk, főleg az a durva amelyikhez "Compass" (= iránytű) kell, mert azt csak a mayan set adja, amit így elég nehézkes összehozni. Ilyenkor érdemes előre tervezni, és addig nem csinálni semmit amíg a teljes szigetcsoportot be nem tudjuk járni.

Végeredményben a követező építmény amit legérdemesebb összehoznunk, az a Flower. Ezzel tüzet tudunk majd gyártani.


Másik fontos tudnivaló: az agyfelhasználásnál amíg zombik vagyunk ugyebár el lehet minket ásni. Enek az a következménye, hogy mi magunk nem tudunk eltemetni mást. DE: nem veszítünk valójában agyat, azaz munkásunk nem áll le, és eddig elásott szomszédaink agyával továbbra is rendelkezünk!


A következő lépésben, mivel már majdnem mindennek értelme van ha sikerül felhúznunk, próbáljunk a minél több elérhetően előállítható alapanyagra koncentrálni. Ehhez építsük meg a régóta hanyagolt Castle-t. És bár csak féig tudjuk majd felhúzni, de úgy is megéri után a University (golden petal, amit bár elméletileg elő is áshatunk a szomszédok kertjében, azért arra mégsem alapoznék). Ez után jöhet a Drilling Rig, amivel Oil jön a házhoz. És ha ez megvan, gondolkozzunk el egy White House-on, mert mégiscsak olcsóbb ott előállítani a White Paint-et (sajna az épülethez kb. annyi yellow paint kell mint a towerhez a múltkor white paint).

Ha innentől kezdve új szigetre (újabb területre) volna szükségünk, elsődlegesen koncentráljunk az "ingyenesen" azaz üzemanyagfelhazsnálás nélkül meglátogatható szigetekre. Alapanyagbonyolultság szempontjából így első lesz a Mobile Island, második a Polar Island.

Sajna ezek után új területhez vagy csereberélnünk kell áruinkat, vagy várni kell. Sokat. A Dense Islandhez 50-es szint kell segítség nélkül, az Alpha-hoz 52, az Island X-hez 60. A többi sziget pedig üzemanyagot követel, így inkább csak egyszer látogassuk meg őket, mialatt rögtön ki is bányászunk rajtuk minden erőforrást.

Oh, a "maradj 24 órát a Polar Islanden" küldetésnél látogathatjuk a szomszédainkat, de más szigetünkte ne, mert akkor a küldetésnek annyi.
Az után jön az "ásd elő a nyulat" feladat, aminél elméletileg Magic Wanddal kéne ökörködnünk, de annak annyi az esélye mint hógolyónak a pokolban, így inkább menjünk a szomszédainkhoz luggage-t lopni, mert az abból kieső nyúl is számít. Ja, és az ekkori "fejezd be a campfire-t" feladat figyelembe vesz bármilyen már korábban elkészített campfire-t.

(***A bejegyzés folyamatos bővítés alatt.***)

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad